לוגו ענת וייסברג שקוף

052-9250096

מאמרים

 
שיפוץ חדר רחצה

עד לפני כעשור, הבנייה בישראל של דירות קבלן ובתים חדשים כללה חדרי רחצה פונקציונליים די קטנים, על חשבון גודל חללי חדרי השינה והסלון.

בשנים האחרונות ככל שתחום עיצוב הבית ועיצוב פנים מתחזק ופורח, עם צמיחת אפליקציות ואתרים לעיצוב באינטרנט וברשתות החברתיות (כגון Pinterest), אנו נחשפים לטרנדים ותמונות של חדרי רחצה מודרניים מפנקים רחבי ידיים ומאובזרים בצורה מעוררת השראה.

בראייה לאחור, בעבר הרחוק חדרי רחצה מפנקים בבית היו נחלת העשירים בלבד. במדינות שונות ובתרבויות שונות הרחצה היוותה טקס טהרה לרוב חברתי מפנק ומקום מפגש. כך ביהדות שימש המקווה. באימפריה הרומית בעבר היו המרחצאות וברחבי האימפריה העות'מנית (תורכיה – החמאם), גם בחלק ממדינות אירופה ובמזרח הרחוק נהוג היה כך להיפגש לסאונה ולרחצה בבתי רחצה ייעודיים.

עם השנים, בעקבות הוזלת המסחר בים ובאוויר, הוזלת ייצור חומרי גלם, השפעות הגלובליזציה ורשת האינטרנט והתפתחות תרבות הפנאי, התפתח גם תחום עיצוב הפנים ופונקציות רבות בחיי האנשים שהיו מחוץ לבית (בישול, רחצה, ספורט ועוד..) נכנסו פנימה אל תוך הבית. חל ביקוש רב בבנייה פרטית ובתהליכי שיפוץ הבית לחדר רחצה מפנק ומאובזר כחלק מתרבות ה-Well being (שגשוג ורווחת הפרט).

כך חלקים פונקציונליים בתוך חדרי הרחצה – כגון אינטרפוצים, ברזים ואפילו אסלות החלו להיות סמויים ומינימליסטיים והחלה אופנה מהממת של חדרי רחצה בעיצוב נקי, שנותנים תחושה של חלל רחב יותר. התפתחה גם תרבות של רווחה בפונקציות של חלקים בחדר רחצה. מושגים כמו מוט פינוק, אינטרפוץ שיש לו כפתורי גשם ויציאת מים מכיוונים שונים. מגוון של צבעים של ברזים, כיורים, וצבעים מגוונים של פרזול למקלחונים.

בחלק גדול מהבתים, חדר הרחצה הפך לכל כך ייצוגי ויפה עד שיש רבים שמעוניינים להציג את חדר הרחצה מאחורי קירות שקופים או שקופים חלקית. מדובר בעניין של טעם ותקציב.

בניגוד לעבר, כיום חדר רחצה מאובזר יפהייפה ומפנק לא חייב להיות נחלת העשירים בלבד. עם זאת ככל שהתחום מתפתח כך גם המגוון, החומרים והאפשרויות לבנות ולאבזר חדרי רחצה. אל דאגה! לשכבת המאיונים והעשירונים העליונים המגוון, החומרים והטרנדים התפתחו מאד אף הם. האפשרויות הן מעל ומעבר לדימיון.

נושאים לחשיבה והחלטה לתכנון חדרי רחצה:

  1. מה התקציב לעיצוב חדר הרחצה?
  2. לוחות זמנים – חשוב בעיקר בתהליכי שיפוץ.
  3. תכנון פונקציונלי –

האם יש מקום גם לאמבטיה וגם למקלחון בחדר הרחצה. אם אין מקום וצריך לבחור מה העדיפות של בעלי הבית? אמבטיה או מקלחון מפנק. אם צריך לבחור ביניהם חשוב לדעת שיש יתרונות וחסרונות לכל החלטה.

האם במקלחון מעוניינים ברחצה של אדם אחד או שניים בו זמנית.

  1. מה הסגנון העיצובי בבית?

מודרני, קלאסי, כפרי, אקלקטי, בוהו.

  1. חומרי גלם וצבעים שאנחנו אוהבים – כדאי לאסוף תמונות של השראות וכיווני עיצוב שאהבנו.

ההמלצה שלי היא תמיד להיעזר במעצבת פנים שכן, היא תדע לייעץ בהתאם לצרכים לחלומות ולתקציב של הלקוחות איך למקסם את העיצוב של חדר הרחצה. בנוסף תדע גם להוציא תוכניות לביצוע לבעלי המקצוע. משפצים? קניתם בית חדש רוצים חדר רחצה פונקציונלי ומפנק? התקשרו 0529250096